4 zásady úspěšné propagace na Instagramu

Miliarda lidí tráví na Instagramu průměrně 53 minut denně. Tyto statistiky z něj dělají nejen oblíbenou sociální síť, ale i vlivný marketingový nástroj. Jak využít jeho sílu pro vaše byznys cíle? Poznejte základní zásady úspěšné propagace na Instagramu.

Miliarda lidí tráví na Instagramu průměrně 53 minut denně. Tyto statistiky z něj dělají nejen oblíbenou sociální síť, ale i vlivný marketingový nástroj. Kde jinde nabízet produkty a služby, než tam, kde vaši zákazníci tráví dlouhé chvíle? Než se ale do propagace na Instagramu pustíte, měli byste znát její základní zásady. Jedině tak může přinést kýžené výsledky.

1. Bez business účtu se neobejdete

Přepnutí vašeho profilu na business (profesionální) účet provedete jednoduše v nastavení, v sekci účet. Díky business účtu budete mít přístup k užitečným statistikám a jako e-shop získáte možnost využít funkci Instagram shopping, tedy vytvořit přehledný katalog produktů přímo v prostředí Instagramu. Po vytvoření katalogu produktů můžete v příspěvcích označovat jednotlivé položky a vaši zákazníci si je pak mohou rovnou prohlídnout a přesměrovat se na stránky produktů na internetových stránkách.

Zasady-uspesne-propagace-na-instagramu-screen-2
Zasady-uspesne-propagace-na-instagramu-screen-1

2. Naučte se číst ve statistikách

Díky business účtu uvidíte u příspěvku nejen počet reakcí, ale také jeho dosah (kolik lidí jej vidělo) a zdroj tohoto dosahu, tedy kde se uživatelům příspěvek na Instagramu zobrazil. V Přehledech pak zjistíte výsledky vašeho profilu za zvolené období a hlavně získáte cenné informace o vašich sledujících – jejich věk, pohlaví, města, odkud pocházejí, a čas, kdy jsou na Instagramu aktivní. Všechny tyto statistiky vám poskytují cenné informace o vaší cílové skupině a o tom, jaký obsah na ně nejlépe funguje. Tento typ obsahu pak využijte pro svou reklamu. Stačí se naučit ve statistikách číst.

3. Vsaďte na kvalitní obsah

Instagram je založený na vizuálním obsahu. Uživatel nejdříve vnímá fotku nebo video, a teprve když ho zaujme, přečte si připojený text. Celkové množství i kvalita publikovaného obsahu přitom neustále roste. Dejte si proto záležet, aby vaše příspěvky byly kvalitní a v tom nepřeberném množství obsahu nezapadly. Vyzkoušejte různé formáty (fotka, carousel, video, life vysílání) i umístění (feed, stories, reels, IGTV). Snažte se definovat a udržet vlastní vizuální styl, aby uživatel vaše příspěvky při scrollování snadno rozpoznal. Využijte již zmíněné statistiky, které vám prozradí, co se vaší cílové skupině líbí. Na to se pak při tvorbě obsahu zaměřte.

4. Neklikejte na tlačítko „propagovat“

Až budete mít nastavený business účet, uvidíte pod vašimi příspěvky tlačítko „propagovat”. Je to sice snadný způsob, jak reklamu vytvořit, nepřinese vám to ale zdaleka tak dobré výsledky jako reklama nastavená v Business Manageru. Instagram nabízí pouze velmi omezené možnosti a reklamu nemůžete využít například pro získání konverzí (nákupů). V Business Manageru kampaň daleko detailněji a lépe zacílíte (včetně využití remarketingu) a optimalizujete tak, aby přinesla žádané výsledky. Můžete také tvořit zcela samostatné kampaně, nezávislé na obsahu publikovaném na vašem profilu.

Máte k propagaci na Instagramu dotaz, nebo byste ji rádi svěřili do rukou profesionálů? Neváhejte se nám ozvat.

Sdílejte článek na:

Máte zájem o naše služby?

Zavolejte nám nebo napište přes kontaktní formulář