Jak pomocí biddingu zefektivnit reklamy na Heurece a Zboží

Zbožové srovnávače jsou pro řadu e-shopů hlavním zdrojem zákazníků. Pokud reklamu na těchto platformách ještě nevyužíváte, nebo sice ano, ale bez biddingu, rozhodně čtěte dál. Právě bidding vám totiž může pomoct z inzerce vytěžit co nejvíce.

Co to vlastně bidding je?

Na Heurece a Zboží máme dvě možnosti prodeje/inzerce. Buď se můžeme u daného produktu předhánět s ostatními prodejci podle ceny, nebo přeskočit řazení dle ceny do horní části stránky, kde jsou vyhrazené pozice pro placenou reklamu na základě biddingu.

Prodejci, kteří splní podmínky (například mají označení Ověřeno zákazníky na Heurece), se můžou dostat na ony přední pozice ne na základě ceny daného produktu, ale na základě ceny za proklik na jejich nabídku. Bidding je pak o tom, že se pomocí změn v ceně za proklik (CPC) snažíme dostat na horní pozice stránky za co nejlepších podmínek (ceny, PNO a dalších).

Počet inzerentů s biddingem neustále roste, a tak je opravdu důležité mu při propagaci na těchto kanálech věnovat pozornost. Ceny s měnící se ekonomickou situací mají čím dál vyšší vliv na celkový výkon nejen samotných zbožáků, ale i ostatních kanálů (Google Ads, Sklik či Facebook).

Ještě než se do biddingu pustíte

Základem je analýza konkurence. Potřebujeme vědět, za kolik a jak prodává a nakolik jsme konkurenceschopní. Dále je potřeba mít dobře opravený feed v Mergadu a co největší podíl spárovaných produktů. Pro reklamu na Heurece je také nutné získat certifikát „Ověřeno zákazníky”. 

Pak se ujistíme, že:

  • cena našeho produktu není vůči konkurenci úplně mimo,
  • máme potenciální produkt na bidding dostupný, ideálně skladem,
  • je vůbec možné na dané produkty biddovat.

Ve Filipes Media používáme nástroj pro automatický bidding – Bidding Fox. Všechny tyto ukazatele tak můžeme jednoduše zkontrolovat v rámci jejich platformy v oddílu Diagnostika nebo pomocí Bidding Auditu.

Strategii pomocí biddingu doporučujeme při investici do kreditů v hodnotě alespoň 5000 Kč měsíčně. Díky implementaci Bidding Foxu pak snížíme náklady/zvýšíme zisk z kanálu, a to o cenu licence Bidding Foxu. Následně můžeme inzerci rozvíjet a zvyšovat množství spárovaných produktů.

Ondřej Vodehnal, certifikát Bidding Fox, PPC reklama
Ondřej Vodehnal, certifikát Bidding Fox, PPC reklama

Co doporučujeme a čemu se naopak vyhnout

Při biddingu vsaďte jen na vybrané produkty a strategii cilte například dle marže či skladovosti. Pro TOP produkty doporučujeme dělat samostatné strategie.

Nejčastějšími chybami jsou přepálené ceny produktu, špatné spárování s nerelevantním produktem a nebiddování. Přímo v Bidding Foxu se také setkáváme s nastavením kontroly ceny za proklik v návaznosti na PNO.

Dejte si pozor na to, že Heureka a Bidding Fox nekomunikují v reálném čase. Musíte tedy počítat s tím, že některé produkty mohou dojít v době, kdy je ještě v Bidding Foxu biddujete. Proto je potřeba vyřazovat brzy nedostupné produkty z klíčových strategií včas.

Automatický bidding s Bidding Fox

Samotný automatický bidding je pro nás, dá se říct, až třešničkou na dortu.  Bidding Fox je neocenitelný pomocník pro analýzu produktů a konkurence a hledání „bolavých míst” pomocí Diagnostiky. Poskytuje nám přehled o celém e-commerce trhu v přímém okolí daného klienta.

Společně s Google Analytics a Google Trends z něj můžeme vyčíst například i potenciální nové produkty, komu teče do bot a kdo to naopak dělá dobře. Tyto data využíváme také k plánování kampaní v Google Ads.

Náš předvánoční TIP, který vám usnadní správu inzerce

V předvánočním shonu musí inzerce šlapat jako po drátkách. K importu dat z e-shopu proto doporučujeme používat „flagy/příznaky” (na Shoptetu se nazývají TIP). Na jeden klik označíte horké zboží, které máte například nově skladem nebo je vaší „sázkou na jistotu”. Tyto produkty se pak během několika hodin automaticky propíšou do Bidding Foxu, a vy si tak ušetříte manuální vkládání ID produktů. V BF je rovnou přesunete do TOP strategií v biddingu a máte jistotu, že vaše nejlepší nabídka nezůstane opomenutá.

Pokud byste o biddingu chtěli vědět více, neváhejte nás oslovit pro osobní konzultaci. Případně si vaši online inzerci můžeme vzít i kompletně na starost. Pomáháme jak zaběhnutým e-shopům, tak novým nebo malým rodinným firmám.

CHCI SE S VÁMI SPOJIT

Napsat komentář

Kontakt

FILIPES MEDIA 
+420 702 183 839
info@filipesmedia.cz



Bankovní spojení:
2701969462/2010
Fakturační udáje
FILIPES MEDIA s.r.o.
Plzeňská 3350/18,
Praha 5, Smíchov 


IČO: 07650175
DIČ: CZ07650175
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram