Fenomén TikTok: jak na tvorbu obsahu na business profilu

Není tomu tak dlouho, co firmy přišly na to, že i TikTok má velký marketingový potenciál. Počet českých uživatelů TikToku totiž neustále roste a zdaleka už nejde jen o děti. Je tedy nejvyšší čas založit si svůj business účet a začít tvořit zajímavý video obsah. Jak spravovat síť, co už dávno není jen pro taneční challenge?

Není tomu tak dlouho, co firmy přišly na to, že i TikTok má velký marketingový potenciál. Počet českých uživatelů TikToku totiž neustále roste a zdaleka už nejde jen o děti. Je tedy nejvyšší čas založit si svůj business účet a začít tvořit zajímavý video obsah. Jak spravovat síť, co už dávno není jen pro taneční challenge? Přinášíme tipy, jak na skutečně poutavá firemní videa zde u nás na blogu a na portále Ecommerce Bridge.

Video obsah si u uživatelů internetu získává na stále větší oblibě. Obzvláště u mladých lidí. Plánujete-li masivně oslovit nové publikum, váš zájem by měl směřovat převážně ke generaci Z (věkové kategorii 15–24 let). Co takové publikum zajímá?

1) Originální a chytlavý název hraje prim

Pro svůj účet volte originální a zapamatovatelný název. Hm, lehko se řekne a hůře dělá, že? Dejte si s vymýšlením názvu na čas. Udělejte si průzkum, rešerši existujících profilů konkurence, u nás i v zahraničí. Neznamená to, že jejich nápady vykradete, ale můžete se tak dokonale inspirovat tím, “co aktuálně letí”. Výhodou TikToku je fakt, že si můžete profily prohlížet i bez registrovaního účtu.

Avšak s kreativitou to zbytečně nepřehánějte. Nic dlouhého, nic složitého. Naopak. Krátký a výstižný název, co se snadno pamatuje a nezapadne mezi ostatními profily. A hlavně, ať je hned patrné, o čem váš business profil je.

Skvělým příkladem takového profilu je Těhotnej kuchař.

2) Co funguje na TikToku? Následujte trendy

Videa, videa a zase ta videa. To první, co musíte udělat, je poznat a vybudovat svou fanouškovskou základnu. Hlavně ze začátku. Tvořte tedy více obsahu a zjistěte, co vaše fanoušky baví. Pokud nemáte originální nápady ihned a nevíte, čím a jak začít, nemusíte se trápit. Proč? 

Na hlavní stránce ve “For you” (v hlavním feedu) najdete spoustu inspirativního obsahu. Zkuste napodobit trendy, které zrovna frčí. Ale dejte si pozor. Čas na TikToku letí úplně jinak! Mezi hledáním inspirace a prokrastinací na TikToku je velmi tenká hranice :-)). 

Podívejte se, jak to může vypadat, když dva kluci z Brna, majitelé značky human.oddity, chytnou trend za pačesy.

3) Mluvte stručně, jasně a srozumitelně

Lidé si chodí na TikTok odpočinout, relaxovat a občas se i dozvědět něco nového. Bacha, abyste své potenciální sledující při tvorbě obsahu neodradili obsahem plným komplikovaných vět a cizích slov, těm málokdo rozumí.

Zároveň se vyvarujte složitému a těžkopádnému vysvětlování. Nezapomínejte, že k posunu od nudného videa k zábavnějšímu stačí jen nepatrný pohyb palcem.

Pozornost diváků si spíše udržíte jasnými a stručnými informacemi nebo zajímavými příběhy. Bavte a vzdělávejte sledující jako třeba na profilu Stasys_magic

4) Držte se tematicky konzistentního obsahu

Hned vám vysvětlíme, proč je tak důležité v prvních týdnech založení profilu udržovat obsah se stejnou dějovou nebo tematickou linkou. Algoritmus TikToku pro vás v prvích týdnech založení účtu „hledá“ vaši cílovku. Jednotným obsahem mu práci dost ulehčíte. Pokud je váš účet např. o vaření, nepřidávejte videa o tom, že se vám rozbilo auto nebo jaké chyby dělají rodiče ve výchově. Naopak gurmánská videa, videa o etiketě stolování a péči o prostírání či o nádobí bude to pravé, co k sobě patří a dává smysl.

Konzistencí máte rozhodně větší šanci cílit na to správné publikum a udělat z něj časem opravdu zapálené fanoušky. Podívejte se, jak takový nový účet může vypadat.

5) Přidávejte obsah pravidelně

Jednotné téma máte, teď je na řadě míra aktivity. TikToku je velmi rychlá sociální síť a žije se na něm ve znamení tady a teď. Přidávat videa pravidelně je pro živý profil naprosto zásadní. Nemusí to být několikrát denně nebo každý den, na začátku to ale může být dobrý způsob, jak rychle otestovat, který typ obsahu je pro vaši cílovku vhodný.

Největší chybou, které se můžete dopustit, je “generovat” obsah skoro každý den a pak na měsíc přestat. A to se nevyplácí na jakékoliv sociální síti. Zjistili jsme, že ideální je publikovat jedno či dvě videa týdně. 

Příkladem je účet známého obchodního řetězce

6) Tvořte videa pro lidi, ne pro sebe

Lidi baví obsah, který je jim blízký. Takový, ve kterém se zkrátka “najdou”. Můžete si to ve feedu otestovat sami. Pokud vám u videa prolítne hlavou „jooooo, přesně tohle se mi stalo!” nebo „ahá myslel, že tohle dělám jen já!” Tak na to jdete správně. Přesně to si řeknou i vaši fanoušci a bohatě vás za to odmění – lajkem, komentářem nebo sdílením.

Tvořte proto videa s příběhem, která lidem mluví z duše. Taková videa jsou úspěšná a bývají nejoblíbenější.

Podobná videa tvoří i stasys_magic.

7) Nezapomínejte na #hashtagy

Díky hashtagům jste na TikToku snadněji dohledatelní. Vytvořte si jeden vlastní unikátní a promyslete si další hashtagy, které budete do obsahu přidávat. Měly by souviset s obsahem a celkovým sdělením. Až vybudujete své silné publikum, hashtagy už nebudete muset tolik řešit. Naopak, bude lepší je nepřidávat, přicházíte pak zbytečně o zhlédnutí.

Příkladem vhodně použitých hashtagů je účet a_to_se_mohlo.

8) Komunikujte s publikem

Zodpovědnost znamená ve světě sociálních sítí i interakci s publikem. Komunikujte, reagujte na komentáře. A věřte, že investovaný čas se vám vrátí. Navíc, TikTok považuje za kvalitní ty účty, které mají hodně rozmanitých komentářů. Ty pak doporučuje ostatním uživatelům. Proto neponechávejte vytvořený obsah osudu. Vaši sledující vám s tím rádi pomohou, když jim nabídnete zajímavý obsah. 

Komunikací samozřejmě myslíme skutečnou komunikaci. A to pozitivní i tu negativní. Paradoxně totiž známé “hate” komentáře dokážou posunout vaše videa mnohem dál než ty chvalné.

Dokonalým příkladem aktivně komunikujícího profilu je superzoocz.

9) Zapojujte uživatele výzvou k akci 

Co to přesně znamená? Je mnoho způsobů, jak zapojit své sledující. Vyzvěte je ke komentáři například vhodně položenou otázkou nebo výzvou. Vždy záleží na obsahu videa a vaší konkrétní strategii. Obzvláště pokud začínáte, můžete lidem připomínat, aby vás začali sledovat nebo dali lajk. 

Jak na to se podívejte ve videu o růžových brýlích.

Pár rad na závěr

Být na na TikToku může být riziko i skvělá příležitost pro váš business. Každý den tam vzniká obrovské množství obsahu. Nenechte ten váš zapadnout. Jděte na to chytře. S pomocí našich tipů zasáhnete to správné publikum. A pokud něco nefunguje, zkuste vaše videa upravit, nově sestříhat a nahrát znovu, případně obsah podpořte placenou reklamou. To ale vždy berte jako tu poslední možnost. Pokud si ale s tvorbou obsahu na TikToku nevíte rady, obraťte se na nás.

Zdieľať tento článok:

Máte zájem o naše služby?

Zavolejte nám nebo napište přes kontaktní formulář

Máte záujem o naše služby?

Zavolajte nám alebo nám napíšte prostredníctvom kontaktného formulára